Θεσσαλονί
κη, 26 Σεπτεμβρίου 202
Θέλετε να πιστέψουμε το «Η Θεσσαλονίκη είναι μία από τις μεγαλύτερες χαμένες ευκαιρίες της χώρας» της Προέδρου της Marketing Greece κας Δρέττα ή το “Superduper” successstory των υπευθύνων της τοπικήςαυτοδιοίκησης;
Η ΕΞΘ την τελευταία τετραετία έχειεξαντλήσει κάθε είδουςπίεση στους ανθρώπους της τοπικήςαυτοδιοίκησης, φθάνονταςμέχρι και στον Πρωθυπουργό της χώρας στη σύσκεψη της περσινής ΔΕΘ, προκειμένου να δημιουργηθεί για τη Θεσσαλονίκη ένα στρατηγικόσχέδιοανάπτυξης που πρώτα θα διορθώσει τα κακώςκείμενα της πόλης και εν συνεχεία θα προωθήσει τον προορισμό σε επιλεγμένες αγορές-στόχους του εξωτερικού.Σήμερα σας αποκαλύπτουμε ότι μετά απόενέργειες της ΕΞΘ με συγκεκριμένη εταιρείαεξειδικευμένη στο αντικείμενο,παρουσιάστηκε από την εταιρεία πριν από μερικούςμήνες ένα πλάνοδημιουργίαςστρατηγικούσχεδίου στο Δήμαρχο Θεσσαλονίκης,στην Πρόεδρο του ΟΤΘ και στη ΓΣ της ΕΞΘ αφήνοντας πολύ θετικέςεντυπώσεις. Δυστυχώς, οι προτεραιότητες των ανθρώπων της αυτοδιοίκησηςήταν οι εκλογές και η προσωπικήπροβολή και όχι η προώθηση του τόπου μας.
Ως αποτέλεσμα της έλλειψης ενός τέτοιουσχεδίου, ερχόμαστεσήμερα να συζητούμε το άνοιγμα της ψαλίδας της διαφοράς μεταξύ των προορισμών που κινούνταιεπαγγελματικά στην προώθηση τους και κατεβάζουν τις πτήσεις τη μια μετά την άλλη, με αυτών που κινούνται με τον «αυτόματοπιλότο» και στηρίζονται στον οδικότουρισμό των γειτονικώνχωρών.Τρανταχτόπαράδειγμααποτελούν η μέσητιμή και η μέση πληρότητα ενός 5αστερου ξενοδοχείου που τα στοιχεία του φετινού καλοκαιρινού τριμήνου της Θεσσαλονίκης ήταν για τονΙούνιο 127 ευρώ/71%, για τονΙούλιο131ευρώ/68% και για τον Αύγουστο 135ευρώ/63%, ενώτα αντίστοιχα νούμερα της Αθήνας για τους τρεις αυτούς μήνες ήταν 294 ευρώ/93% (Ιούνιος), 284ευρώ/89% (Ιούλιος)και 254 ευρώ/80% (Αύγουστος). Η εμφανέστατη ψαλίδα στα νούμερα των δύο προορισμών, δείχνει στην ουσία τη διαφορά της ζήτησηςαλλά και την ποιοτικήδιαφορά των επισκεπτών που εδώ είναι κυρίωςΒαλκάνιοι, ενώ στην ΑθήναΑμερικανοί,Δυτικοευρωπαίοι,Κινέζοι κτλ. Είναι φυσικήκατάληξηλοιπόν, αυτό να αποτιμάται στις εισπράξεις της εστίασης, της αγοράςαλλά και όλων των εμπλεκομένων με τον τουρισμόεπιχειρήσεων και τελικά στο κατά κεφαλήεισόδημα των πολιτών που βέβαια είναι αντίστοιχαμειωμένο.
Όσοναφοράστην αύξηση της κρουαζιέρας, αξίζουν πραγματικά συγχαρητήρια στον Πρόεδρο και ΔιευθύνονταΣύμβουλο του ΟΛΘ κ. Αθανάσιο Λιάγκο όχι τόσο για το οικονομικό αποτύπωμα των αφίξεων, αλλά κυρίως για την προβολή της πόλης μέσωαυτών των επισκεπτών,γιατίδυστυχώς άλλη προβολή στο εξωτερικό δε γίνεταιεκτόςελαχίστωνεξαιρέσεων.Τώρα τα πανηγύρια και οι φωτογραφίες για αυτή την αύξηση όταν η Θεσσαλονίκη είναι 13ολιμάνι στην κατάταξη σε αφίξεις στην Ελλάδα,χαρακτηρίζουναυτούς που βάζουντόσοχαμηλά τον πήχη της πόλης.
Σύμφωνα με τα πρόσφαταστοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ η Θεσσαλονίκηέχειυψηλότατοβαθμόικανοποίησης των επισκεπτών-άνω του 90%-για τα ξενοδοχεία της και για την εστίαση της σε σύγκριση με τις μεγαλύτερεςευρωπαϊκέςπρωτεύουσες.Αυτό που θα πρέπει να προσεγγίσει και μέσω ενός στρατηγικούσχεδίου είναι η ΑΜΕΣΗ βελτίωση της στην τραγικήεικόνα της καθαριότητας της τουλάχιστον στους βασικούςχώρους που διέρχονταιεπισκέπτες, στη βελτίωση της στο θέμα της ανεξέλεγκτηςηχορύπανσης, από την οποίαυπάρχειαπώλειαποιοτικώνεπισκεπτών,αλλά και στην ανεύρεσηνέωνχώρωνστάθμευσηςαυτοκινήτωνεπισκεπτών,γεγονός που θα βελτιώσει και το κυκλοφοριακό.
Και βέβαια,εν συνεχεία να ακολουθήσειμέσα από το σχέδιο μια ΚΑΘΑΡΑ επαγγελματικήπροώθηση του προορισμού, στην οποία δε θα έχουνεμπλοκή τα πολιτικάπρόσωπα και δε θα καταλήγει σε δυσφήμιση του προορισμού και συγνώμες όπως έγινεπρόσφατα και ανέδειξεόλη τη γύμνια της πόλης σε αυτόν τον τομέα μιας και έγινεγνωστό πώς λαμβάνονται οι αποφάσεις από πρόσωπαχωρίςκαμίαεπαγγελματικήεξειδίκευση στο σύγχρονο marketing και με κριτήρια την προσωπικήαισθητική και την πολιτικήπροβολή.
Περιμένουμε από τις εκλογές τις τοπικήςαυτοδιοίκησης να προκύψουνάνθρωποι που θα πάνεεπιτέλουςμπροστά τον τόπο στην πράξη και όχι στις φωτογραφίες και στα λόγια.
Με την παράκληση για δημοσίευση/μετάδοση